CHESS ONLINE

Wielkimi krokami zbliża się czwarta edycja ESPORTOVNIA - gramy bez granic!

Mimo bezpośredniego sąsiedztwa, wielu podobieństw między obiema nacjami, my – młodzi Polacy i nasi rówieśnicy z Czech wiemy o sobie niewiele. Wspólny turniej w grze mobilnej Brawl Stars to świetny sposób, by zintegrować się poprzez pełną emocji rywalizację.

ESPORTOVNIA to nie tylko rywalizacja, ale też platforma do spotkań i wymiany poglądów.

Na dedykowanym serwerze Discord uczestnicy będą mogli poznać zawodników obu krajów oraz wziąć udział w spotkaniach ze specjalistami z obszaru cyberbezpieczeństwa i profilaktyki zdrowotnej. Wszystko po to, aby razem dyskutować o bezpieczeństwie w sieci i zagrożeniach siedzącego trybu życia.

Kiedy i jak gramy w ramach Esportovnia?

Rozgrywki rozpoczną się od kwalifikacji online, podczas których wyłonimy dwie najlepsze drużyny z każdej tury. Terminy kwalifikacji to:

  • 21 września 2024 (1 tura)
  • 28 września 2024 (2 tura)

Zwycięskie zespoły zmierzą się w krajowych finałach, walcząc o tytuł mistrza i wicemistrza Polski. Wicemistrzowie zagrają mecz o trzecie miejsce, natomiast mistrzowie awansują do Polsko-Czeskiego finału LAN.

Finał LAN odbędzie się podczas Bielsko-Biała EDU Games 8 listopada 2024.

Nagrody i wyróżnienia w turnieju

Pula nagród w turnieju wynosi 5000 PLN w gotówce!

I miejsce – 3000 PLN
II miejsce – 1500 PLN
III miejsce – 500 PLN

Dodatkowo finaliści krajowych rozgrywek zaproszeni zostaną na finał LAN, a wszelkie koszty związane z transportem zostaną pokryte przez organizatora. 

JAK SIĘ ZAPISAĆ?

1. Wejdź na Discord

Najistotniejszym punktem całego wydarzenia jest komunikacja. Chcemy, by Esportovnia była okazją do nawiązania nowych kontaktów i znajomości. Stworzyliśmy dedykowany, łączony kanał Discord – zarówno dla graczy z Polski, jak i Czech.

2. Dołącz do turnieju

W czterech rundach eliminacyjnych, wyłonieni zostaną najlepsi zawodnicy, którzy zmierzą się ze sobą w finałach krajowych. Zwycięzcy tych rozgrywek staną naprzeciw najmocniejszych zawodników naszych południowych sąsiadów. Niech zwyciężą najlepsi!

3. Przeczytaj regulamin

Esportovnia tak jak każdy turniej ma określone zasady. Upewnij się, że zapoznałeś się z regulaminem i będziesz go przestrzegać podczas rozgrywek. W razie dodatkowych pytań, skontaktuj się z administracją na serwerze Discord.

FAQ

Rozgrywki szachowe w ramach Esportovni prowadzone są na platformie chess.com. Każdy zawodnik musi posiadać tam własne konto i najpierw dołączyć do klubu, a następnie do interesującej go tury kwalifikacyjnej pod adresem: https://www.chess.com/join/esportovnia-pl-club.
Turniej rozpoczyna się od kwalifikacji, w ramach których odbędą się 4 tury. Z każdej tury awans do Polsko-Czeskiego finału powędruje do najlepszego zawodnika. Oznacza to, że każdy ma aż 4 szanse na awans do kolejnego etapu! Zakwalifikowani już do finałów zawodnicy nie biorą udziału w kolejnych turach. W każdym pojedynku przypada 5 minut na gracza, eliminacje to system szwajcarski rozgrywany na dystansie 9 rund.
Przerwy w trakcie rozgrywki nie są przewidziane, wszystkie spotkania będą rozgrywane tak szybko jak to możliwe, chyba że administrator wskaże inaczej.
Żeby wziąć udział w rozgrywkach musisz najpierw dołączyć do klubu szachowego, a następnie do wybranego turnieju kwalifikacyjnego. Do klubu szachowego można dołączać cały czas. Po dołączeniu do klubu zobaczysz przygotowane wydarzenia – turnieje kwalifikacyjne. Dołączanie do turnieju zostanie odblokowane na godzinę przed startem wydarzenia. Najpóźniej kwadrans przed startem danej tury kwalifikacji należy dołączyć do klubu szachowego i do turnieju.
Zachęcamy do tego, żeby dołączyć na serwer Discord pod adresem:  http://tiny.cc/esportovnia-discord. To na nim będzie prowadzona komunikacja z administracją i pozostałymi zawodnikami. 
Zarówno chess.com i discord działają jako strony internetowe w przeglądarce i nie trzeba ich instalować. Discord posiada własną aplikację zarówno na komputer jak i smartphone. Chess.com na komputerach i laptopach stworzony jest do obsługi przez przeglądarki internetowe, natomiast na smartphony posiada dedykowaną aplikację.
Do udziału w rozgrywce konieczne jest posiadanie stałego łącza internetowego.
W skrócie: Chess.com to platforma turniejowa, a Discord to komunikator tekstowy i głosowy.
Wszystkie problemy oraz podejrzane zachowanie należy zgłaszać na Discordzie:  http://tiny.cc/esportovnia-discord, który jest jedynym kanałem komunikacji z administracją rozgrywek. To tam otrzymasz wsparcie przed, w trakcie i po turnieju.
Miej na uwadze, że nie jesteśmy odpowiedzialni za Twoje połączenie z Internetem i nie będziemy w stanie zbyt wiele z tym zrobić. Zachęcamy do rozgrywania turnieju na urządzeniach podłączonych kablem do Internetu.

POPRZEDNIE EDYCJE

WYNIKI 2021
Rocket League

1. Onlajneři
2. Administracja
3. Sunday Drivers
4. Pošpílený Magořinec

WYNIKI 2022
Counter-Strike

1. Lodis
2. Leniency
3. Dom towarowy
4. Imperishable Clan

WYNIKI 2023
Chess Online

1. Martin Hollan
2. Karol Kacprzak
3. Adam Frank
4. Rafał Dalkowski

TEGOROCZNA EDYCJA

Brawl Stars

1.
2.
3.
4.

Celem stowarzyszenia jest profesjonalizacja sportów elektronicznych skupiając się na rozwoju inicjatyw oddolnych, a także promocja Polski i polskich przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej. W swoich działaniach członkowie stowarzyszenia promują esport jako pretekst do wszechstronnego rozwoju kompetencji zawodowych wśród młodych ludzi.

Celem Czeskiego Stowarzyszenia Esportowego jest reprezentowanie interesów czeskiego e-sportu wobec instytucji publicznych, mediów, organizacji sportowych i stowarzyszeń międzynarodowych. ČAE jest członkiem wszystkich głównych stowarzyszeń międzynarodowych i zajmuje się esportową reprezentacją kraju.

“ESPORTOVNIA IV: innowacyjny projekt integracji polsko-czeskiej 2024”

Projekt finansowany z budżetu państwa w ramach konkursu Ministra Spraw Zagranicznych RP „Forum Polsko-Czeskie na rzecz zbliżenia społeczeństw, pogłębionej współpracy i dobrego sąsiedztwa 2024”.

Wartość finansowania: 50 000,00 zł

Celem projektu jest organizacja polsko-czeskich zawodów e-sportowych dla młodzieży szkolnej i akademickiej oraz warsztatów edukacyjnych poświęconych tematom interdyscyplinarnej branży sportów elektronicznych.