W biuletynowym międzyczasie

W biuletynowym międzyczasie

Od ostatniego wydania Biuletynu minęło niemal 5 miesięcy. Czasopisma nie było, ale nie oznacza to, że Esports Association pozostawało w tym czasie nieaktywne. Wręcz przeciwnie! Od października ubiegłego roku Stowarzyszenie zainicjowało bądź brało udział w kilku ciekawych wydarzeniach, których krótkie podsumowanie znajdziecie poniżej.

Ważnym momentem w życiu katowickiej organizacji była pierwsza rocznica zarejestrowania w KRS. Podsumowanie dotychczasowej działalności pokazało, jak bardzo potrzebne było powołanie do życia organizacji pozarządowej, której projekty skierowane byłyby do amatorskiej społeczności esportowej. Wśród najważniejszych osiągnięć Esports Association w pierwszym roku istnienia należy wymienić chociażby zorganizowanie I Ogólnopolskiego Kongresu Sportów Elektronicznych, podpisanie porozumienia z Uniwersytetem Śląskim oraz pierwsza edycję turnieju EduEsportsCup w auli wspomianej uczelni.

Prawdziwym wyzwaniem pod koniec 2017 roku był EduEsportsCup #2 by MSI w CS:GO, którego finały odbyły się w ramach Śląskiego Festiwalu Nauki KATOWICE 2017. Podobnie jak w przypadku edycji majowej, rozgrywki dedykowane były uczniom i studentom ze śląskich placówek edukacyjnych, jednak tym razem skala wydarzenia była o wiele większa. Dzięki promocji turnieju w mediach społecznościowych biorących udział szkół i uczelni, materiały związane z drugą edycją EduEsportsCup dotarły do kilkudziesięciu tysięcy osób.

Po dwóch weekendach kwalifikacji online przyszedł czas na play-offy rozgrywane w strefie Esport Point Śląskiego Festiwalu Nauki. Innowacyjnym aspektem w skali turnieju dla amatorów było stworzenie wideo wizytówek wszystkich finalistów, które poza publikacją na fanpage’u organizatorów, odtwarzane były przed wyjściem zawodników na scenę. Ze względu na to, a także profesjonalną oprawę imprezy odbywającej się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym, wydarzenie atmosferą przypominało turnieje dla zawodowych esportowców.

Ostatecznie zdecydowanie najlepszą drużyną okazała się Egzekucja, która reprezentowałą ZSTiO Meritum z Siemianowic Śląskich. Warto podkreślić, że zawodnicy “EGZE” podczas trwania całego turnieju nie przegrali ani jednej mapy! Strefa Esport Point była najchętniej odwiedzaną częścią festiwalu, który przyciągnął około 35000 odwiedzających.

Z początkiem nowego roku w jednej ze szkół partnerskich pilotażowo wprowadzony został autorski esportowy program nauczania Esports Association. W ZSTiO nr 3 w Chorzowie, bo o tej placówce mowa, zarówno dyrektor, jak i władze miasta – organu zarządzającego szkołą publiczną – są bardzo pozytywnie nastawieni do tego innowacyjnego przedsięwzięcia. Uczniowie trenują pod okiem dwóch instruktorów wyszkolonych przez katowickie stowarzyszenie bazując na dyscyplinie League of Legends. Wychodząc naprzeciw obawom niektórych rodziców, w życie weszło czterostronne porozumienie na linii uczniowie-instruktorzy-wychowawca-rodzice. Zakłada ono dyskwalifikację młodzieży z udziału w zajęciach esportowych, jeśli ucierpi przez nie ich ogólna frekwencja lub średnia ocen. We wrześniu bieżącego roku do szkoły w Chorzowie dołączyły także wiele innych szkół średnich z województwa śląskiego i nie tylko.

W połowie lutego Esports Association zostało nominowane do nagrody plebiscytu Polish Esport Awards w kategorii “Esportowa inicjatywa roku 2017”. Katowickie stowarzysznie został wyróżnione w dużej mierze za organizację pierwszego Ogólnopolskiego Kongresu Sportów Elektronicznych.