7 sezon EDU Esports przed nami – odsłaniamy karty

7 sezon EDU Esports przed nami - odsłaniamy karty

Nowy sezon, nowe ja. W tym artykule przedstawiamy zmiany na najbliższy sezon akademicki 23/24.
TYTUŁY
  • kontynuacja pełnoprawnych lig w Counter-Strike2 i League of Legends
  • dodatkowe zawody (NIE ligi) kwalifikujące do rozgrywek Europejskich (UEM) w Valorant i Rocket League
  • podczas UEM (University Esports Masters) ma pojawić się również turniej w TFT i Clash Royale, ale ich format nie jest jeszcze ogłoszony, gdy będzie to możliwe to przeprowadzone zostaną krajowe kwalifikacje również w te tytuły
PODZIAŁ NA DWIE LIGI

Zdajemy sobie sprawę, że na każdej uczelni jest o wiele więcej graczy niż dotychczasowa 10. Co roku do tryoutów reprezentacji zgłaszały się setki zawodników, którzy ostatecznie musieli obejść się smakiem akademickiej rywalizacji.

W tym roku się to zmienia – obok dotychczasowej ligi dla uczelnianych reprezentacji (od teraz “MAIN”), otwieramy drugą ligę pod nazwą “OPEN”, przeznaczoną dla wszystkich studentów, którzy łakną esportowych emocji, ale nie biorą udziału jako reprezentacja.

TECHNIKALIA PODZIAŁU NA DWIE LIGI
  • drużyna zapisując się może wybrać dowolną z lig
  • gdy wystartuje sezon nie ma możliwości przenieść drużynę między ligami
  • w trakcie sezonu dopuszczalne jest dodawanie nowych osób do składu
    (max 10 osób w drużynie na raz, max 10 zmian w drużynie na sezon)
  • zawodnik w ciągu sezonu może zmienić drużynę 1 raz
    (zmiana może odbyć się również między ligami)
  • z założenia drużyna w lidze OPEN nie jest rezerwą dla ligi MAIN
    (nie wyklucza to powyższych punktów dotyczących zmian w tym o zmianie pomiędzy ligami, ale jasno podkreślamy, że należy myśleć o tym jako o dwóch osobnych drużynach)
KTO DECYDUJE O DRUŻYNIE W LIDZE MAIN?

Jeżeli dojdzie do sytuacji gdzie zapiszą się dwie drużyny to:

  • w pierwszej kolejności UCZELNIA – a kto dokładniej to zależy już indywidualnie od struktur na danej uczelni – na niektórych są dedykowane osoby do zarządzania esportem, na innych są kluby esportowe, a na jeszcze innych taką moc sprawczą będzie miał AZS.
  • w drugiej kolejności POJEDYNEK – jeżeli zgłosi się więcej niż jedna drużyna i nie ma organu na uczelni, który może to rozstrzygnąć, a kapitanowie nie będą w stanie dojść do porozumienia to reprezentanta wyłonimy na serwerze gry.
  • w trzeciej kolejności CZAS ZGŁOSZENIA – zapisy będą trwać około 5 tygodni, jeżeli zdublowanie drużyn nastąpi w ostatnim tygodniu zapisów, to o tym, która z drużyn będzie reprezentantem zadecyduje UCZELNIA lub CZAS ZGŁOSZENIA – w ostatnim tygodniu zapisów nie będzie już czasu żeby przeprowadzić POJEDYNEK.

W największym skrócie o składzie w lidze MAIN decyduje kolejno:
1. Uczelnia
2. Mecz decydujący
3. Czas zgłoszeń

CZY W TAKIM RAZIE NIE MOŻEMY SIĘ ZAPISAĆ DO LIGI MAIN?

Spokojnie! Jeżeli nie jesteście pewni, że to Wasza drużyna / skład [według uczelni] ma prawo do miejsca w głównej lidze, a to w niej chcielibyście rywalizować, to śmiało zapiszcie się do MAIN. Skontaktujemy się z Wami, jeżeli wystąpi konflikt – dubel drużyn w tej lidze.

HARMONOGRAM
  • ROZGRZEWKA (październik-listopad)
  • ZAPISY (grudzień-styczeń)
  • KWALIFIKACJE UEM (styczeń-luty-marzec)
  • SEZON (styczeń-maj)
  • FINAŁY SEZONU (maj-czerwiec)
  • WAKACJE (lipiec-wrzesień)
PIERWSZE* KWALIFIKACJE DO UEM
  • otwarte kwalifikacje, w których może wziąć udział każda zapisana do ligi drużyna
    (zapisana do dowolnej z lig)
  • z otwartych kwalifikacji BO1 łącznie cztery najlepsze drużyny trafiają do zamkniętych kwalifikacji BO3
  • bezpośrednio do zamkniętych kwalifikacji zaproszenie otrzymują 2 drużyny-uczelnie, które wykazały się w poprzednim sezonie
    (w tym roku w VAL i RL nie będzie zaproszeń, closed = TOP 4 teamy z open)
  • zasady otrzymania zaproszeń będą jasno doprecyzowane w regulaminie
    (w tym roku zaproszenia do closed LOL otrzymują: 1. PG – najwyższe miejsce z Polskich drużyn na zeszłorocznych mistrzostwach Europy, 2. AGH – zwycięzcy zeszłorocznego sezonu EDU)

Planowane terminy kwalifikacji UEM

  • League of Legends – open #1 16.02, open #2 17.02, closed 18.02
  • Valorant – open 17.02, closed 18.02
  • Rocket League – open 16.03, closed 17.03

pierwsze* – jeżeli struktura UEM będzie identyczna do zeszłorocznej to w późniejszym terminie będziemy wyłaniać jeszcze jedną drużynę do UEM LCQ, w takim wypadku odbędą się drugie kwalifikacje, na nieco innych zasadach niż wyżej wpisane – do udziału w nich zostaną zaproszone wyłącznie najlepsze na dany moment drużyny z ligi MAIN.

SEZON I JEGO FINAŁY
  • zaczynamy od grupy każdy na każdego BO2
    (przy 32 drużynach – 4 grupy)
  • następnie przechodzimy do fazy playoff single elimination BO3
    (przy 4 grupach – 12 drużyn; runda 1, ćwierćfinały, półfinały)
  • wielki finał obu lig rozgrywamy na finałach LAN BO3
    (dwa osobne finały, czyli mecz finałowy MAIN i mecz finałowy OPEN)

Na kolejkę będzie przypadać prawie zawsze 2 tygodnie, jeżeli mecz nie zostanie rozegrany w ustalonym czasie to będzie musiał zostać rozstrzygnięty walkowerem.

Planowane daty finałów to 6-8 czerwiec 2024 w Katowicach.

WSPIERAMY COMMUNITY - KOMENTATORZY & SOCIAL MEDIA

Gorąco zachęcamy do zaangażowania się w roli komentatora lub social media ninja.
Żeby Was w tym wspierać przygotujemy:

  • materiał video z profesjonalnym komentatorem radzącym jak zacząć
  • podstawową instrukcję streamowania & tworzenia i edytowania grafik
  • paczkę assetów graficznych
  • dedykowane wsparcie na discordzie (techniczne i merytoryczne)
  • promocję na discordzie i social mediach EDU Esports

Casterzy community będą pojawiać się odpowiednio otagowani na naszych podsumowaniach video kolejki, a największy GOAT zostanie zaproszony na finały LAN w celu ich wspólnego skomentowania.

Zachęcamy do tego szczególnie mocno, dlatego że chcemy w tym roku przekazać pałeczkę (mikrofon) komentowania meczy grupowych właśnie Wam – zmniejszamy ilość transmisji po naszej stronie skupiając się na najważniejszych etapach ligowych.

GL HF!